Opgaver

  1. Din brasilianske forretningsforbindelse spørger ind til, hvilke danske madvarer og retter du og din familie sætter pris på. Hvad vil du svare?
  2. Diskutér hvordan eleverne på Skoleskibet Danmark bliver socialiseret i forhold til begrebsparret monokron/polykron kultur.
  3. Hvordan forholder køkkenchef Camilla Seifert sig til begrebet etnocentrisme i madkultur?
  4. Diskutér hvilken funktion måltidet har.
  5. Hvad kan fremme eller hæmme det gode måltid?
  6. Hvilke retter vil du servere for udenlandske besøgende?
  7. Hvorfor mener hovmester Jacob Østergaard, at friske råvarer er interessante?
  8. Hvorfor er det spændende at bruge råvarer fra forskellige lande ved receptioner?
  9. Hvilken funktion har det at lave temamad i forhold til eleverne og receptionsgæster?
  10. Hvad er de tre daglige højdepunkter på et skib?

  • Notér dine observationer fra filmen
  • Diskutér dem i gruppen
  • Fremlæg og diskutér i plenum